onsdag 17. august 2011

Forberedelser til Kilimanjaro

Turen til Kilimanjaro nærmer seg med stormskritt, og vi er såvidt i gang med forberedelsene til turen.

De siste månedene har mitt fokus vært å trene meg litt opp igjen etter en småslapp vinter, for at det iallefall ikke skal bli formen som stopper meg fra å komme opp, og som motivasjon for å løpe har jeg fått pulsklokke av min kjære, løping er nemlig noe av det kjedeligste jeg vet!

Men med pulsklokkegaven, og fokus på turen i andre enden av sommeren, kom også betraktelig mer motivasjon, så jeg har gjennomført flere lange løpeturer i sommer (nesten 1 time om gangen, det er LENGE for noen som nesten kreperer av løping), samt mange kortere turer ute eller på mølle. Sakte men sikkert har jeg følt formen bedres. Jeg har også trent generell styrketrening, men med noe ekstra fokus på bein og rygg.  I tillegg har jeg gått en god del i fjellet, hvor lårmusklene har fått kjørt seg ganske kraftig til tider, men det har kun vært en glede, jeg blir jo sterkere! :)

 For et par dager siden var jeg nålepute, jeg har ikke vaksinert meg på gudvethvormangeår, og må derfor igjennom et aldri så lite vaksineringsprogram for å kunne reise til Afrika.

Foto; journalen.hio.no

Jeg liker ikke sprøyter heller, det gjør vondt enda! Og alle vaksinene og malariatabletter koster det hvite ut av øyet, så denne turen bør bli bra! :D

Vi har gått igjennom pakkelisten fra guideselskapet (selve reisen har vi planlagt og bestilt selv, men akkurat på turen opp på Kilimanjaro er man pålagt å bruke lokalt guideselskap) for å sjekke om det er noe utstyr vi mangler, samt kontrollert at alt fortsatt er i orden med flybestillingene våre (Ms dobbel, trippelsjekk her).


Jeg begynner å bli spent samtidig som jeg gleder meg veldig. Helt nytt land, helt ny agenda, til tels for meg ukjent flyselskap på lokalflyvning der nede... hva skjer hvis bagasjen forsvinner, eller jeg blir syk? Mange faktorer å bli litt småspent over, for en som lider av lett reisefeber skal jeg si dere :D Men øverst troner gleden til tur, til fjell, og til nye opplevelser med min kjære :D

Ingen kommentarer: