fredag 15. juli 2011

Ravnberget

Ravnberget ligger på Bråstad ca 5km nord for CC på Gjøvik. Fra Lillehammer tar det ca 35-40 min å kjøre. Klatreveggen befinner seg rett ovenfor Riksveg 4, noe som gjør at avkjøring og parkering kommer svært brått på og ligger rett ved veien. Ved de tre første rutene i veggen er det laget en platting. Super kjekt å ha som base og det gjør det mye bedre for den som sikrer. Vi klatret de tre første rutene, som var gradert 3+, 5- og 6-. Alle var godt boltet. Når man har en så flott utsikt over Mjøsa må jo lunsjen være på toppen av klatrefeltet. Det kunne ikke vært flottere vær og utsikt var upåklagelig da "Mjøsas hvite svane" var på vannet:) Ravnberget har flere ruter med ulik gradering og lengde. Det er et artig felt,som ikke er så altforlangt unna. Jeg gleder meg til å utforske det mer :D Si i fra dersom noen vil være med :D

3 kommentarer:

Marianne sa...

JA! :D Har ikke hørt om det en gang, ser kjempefint ut! :)

Unknown sa...

Hei.

Jeg ser dere har lagt inn en del fine bilder fra ulike klatrefelt i Mjøsdistriktet.

Jeg holder på med å lage en ny klatrefører for Mjøsdistriktet (på oppdrag for Hedemarken Klatreklubb), og vi lurer på om vi kan få lov til å bruke noen av bildene deres i føreren.

Kan noen av dere på Turbloggen kontaktet meg på epost for en nærmere info? Send i så fall eposten til larsaudun på gmail.

Lars Audun Nornes, Hedemarken Klatreklubb

Marianne sa...

Hei Lars Audun, jeg har prøvd å sende deg en mail, håper du fikk den!

Mvh Marianne