lørdag 20. februar 2010

Soveposer??

Heihopp! Jeg er i ferd med å se etter ny sovepose, og har innsett at soveposeverdenen er ganske stor! Har noen av dere en 4 sesongs/ vintersovepose til en noenlunde folkelig pris å anbefale (2000,- +/-)? Jeg ønsker en sovepose som har en komfortemp. på minst -10 for jenter. Jeg så på Nanok her forrige dagen, litt ukjent merke, men skal etter sigende være ganske ok. Det er folk som gikk ut av ajunglak som står bak merket. Dunposer er det beste siden de er lettest, men de tåler jo mindre fukt og greier ettersom jeg forstår. Jeg er forvirra =) Helst ville jeg nok hatt et godt trygt kjent merke, men man betaler da selvfølgelig litt ekstra for navnet på posen, så om noen har noe annet å anbefale blir jeg veldig glad! :)

2 kommentarer:

Trine sa...

Jeg har en Helsport Alta sovepose, den er 3-sesongs-pose og har komforttemp på -10 grader. Egner seg nok ikke til kalde vinternetter (har ikke prøvd), men nå er jo jeg en frossenpinne også da.. :P Men soveposen er god den altså, og ikke så dyr. Er nok noe under 2000,- for denne. Kommer i flere lengder.

Men nå har vi jo gått videre i One Call Winter Camp (hurra for oss :D!!), og da blir vi utstyrt med Kvitbreen dunsovepose og Jerv X-Term liggeunderlag. Du kan få høre med om denne soveposen etter turen ;)

Marianne sa...

Takk! Du får jo sjukt bra utstyr!!!!
Nå har jo tilfeldigvis jeg også vunnet fjelltur, med Bergans =D og har i den anledning fått en Bergans Senja Ice dunpose, blir vel en ok 3-sesongs tror jeg, pluss en Bergans Super Light sommersovepose. Disse to tilsammen blir forhåpentligvis en ok vintersovepose! Men ikke i spesielt ekstreme kuldegrader da dessverre, men systemet er jo egentlig genialt. Nå har jeg plutselig to soveposer som tilsammen funker hele året =)Fikk også et Sleeping Mat Extreme liggeunderlag, spent på om det er ok :)

Vet ikke om jeg hadde valgt Bergans om jeg skulle kjøpe selv, men gratis utstyr, JA TAKK! =D Veldig spent på å få testet det =)