tirsdag 5. april 2011

5 895 m.o.h...!

Foto: wikipedia.com
Nå er det endelig bestilt og bekreftet, jeg er så spent og så glad og så nervøs at dere vil ikke tro det!

 Jeg skal gå en god fjelltur til høsten, den er ikke så vanskelig i utgangspunktet, men det er en annen faktor som jeg ikke aner om jeg takler her.... tynntynn luft, 5 895 m.o.h på toppen. Ca dobbelt så høyt som jeg noensinne har vært.

Jepp, for de som har gjettet det; det BLIR Kilimanjaro på oss!!! Endelig!!!
G L E D E! :D
Jeg prøver å si til meg selv at turen blir sikkert fantastisk uansett hvor høyt man kommer, og vi skal jo også ligge rett ut på ei strand på Zanzibar nesten ei uke etterpå, men jeg må nok innrømme at jeg blir sjukt skuffa om jeg ikke kommer til toppen. Jeg VIL på toppen! De som kjenner meg på topptur vet at jeg stort sett SKAL på toppen, om det så skal krabbes =) Men her står det dog ikke bare på viljen, men også på evnen til å takle høyden.
Jeg skal iallefall gå nok turer og trene såpass på forhånd at det ikke skal stå på formen, det skal være sikkert :)
Innerst inne drømmer vi nok om enda høyere- og mindre kommersielle fjell, men et sted må man begynne! Dessuten er ikke disse turene akkurat gratis heller :D

Og for den som vil; full rapport, kanskje også underveis, kommer her på Turbloggen :)

Gode tips vedr. å takle høyde mottas forøvrig med stor takk :)

11 kommentarer:

Ida sa...

Så fantastisk Marianne!! =) Gleder meg til å lese om turen, og alle forutsetningen er på deres side, så toppen er garantert oppnåelig!!! =)

Marianne sa...

Jeg krysser fingre og håper på det beste! =)

Solan sa...

Du er gal! Og jeg DIGGER det! Det blir utrolig spennende å følge med på forberedelser og gjennomførelsen av turen. God tur, snuppa! Og jeg VET at du kommer så høyt som sikkerheten tillater. :D

Marianne sa...

Hehe, takk gode du! Ja det er viktig å presisere at man skal ikke opp for enhver pris, på noen topp verken i Norge eller utlandet. Sikkerheten er i høysetet og går det ikke så går det ikke. Det er ikke verdens undergang hehehee :D Gleder meg til å fortelle videre! :D

Trine sa...

Kuuult :D Det her bli kjempebra! Glede mæ masse t referat!! Tøft at du kjøre på og får te det du ønske. Det e ikke alle som realisere drømman sine :)

Birgit sa...

Har trua på deg Marianne!!! :D

Marianne sa...

Hehe takk Birgit og Trine, det tar jeg med meg! :D

Anonym sa...

Du er råtøff!! :D Jeg er bare litt misunnelig ;), og gleder meg stort til blogginnleggene!! :D You go girl!! :D

Hildegunn sa...

Hehe, jeg ble plutselig anonym ;)

Jeg heier på deg!

Klem fra Hildegunn

Kristine sa...

"Du er så rå RÅ RÅ! DØDSRÅ, DØDSRÅ!!!"laalalalaa. :) Det blir spennende å lese blogginnleggene og ikke minst høre seg fortelle om opplevelsen! Skulle gjerne gitt noen tips på hvordan det er å være så mange meter over havet, men jeg har ikke vært så rå enda :P

Marianne sa...

Hehe, dere er søte :) Vi får se hvor rå jeg er da :P Har skutt meg selv rimelig hardt i foten nå, om jeg må innrømme for dere alle at jeg ikke kom opp hehehe :D