onsdag 2. mars 2011

Teltur i skogen!


Man trenger ikke dra så langt for å komme seg ut på telt og trugetur ;)
I natt har jeg og ei venninne tatt turen på kjølen oppi her i et hogstfelt, gått på truger et bittelite stykke og slått opp teltet. Mens det nedi bygda lå tett tåke, kom vi opp til blå himmel og en perfekt vinterdag!

Vi tråkket opp et fint område til å slå opp teltet og alt som hører med. Truger er jammen meg en fin ting altså. Selv om jeg bare har gamle militærtruger, men jammen bærer de godt og er ikke så værst og gå med heller.

Her koste vi oss med bål og pølser i sola i går. Litt trøbbel med bålet, men fikk da grillet er par pølser. Bikkjene trivdes på tur, fikk egen plass ute med pledd og det som var.

Kvelden kom og vi var litt spente på om vi kom til fryse eller ikke. Jeg har nok litt for tynn sovepose til å ligge ute på vinteren. Og siden jeg er litt redd for å fryse når jeg skal sove, hadde jeg med meg et tykt ullpledd. Det var absolutt verdt å pakke ned for jammen var det godt å ha i soveposen i natt. God temperatur, hadde jeg bare ligget bittelitt bedre kunne det blitt noen gode timer med søvn. Kito og Luca frøs litt i natt og plasserte seg godt i mellom oss for å få den varmen de kunne. Så i dag tidlig ble de tatt ned i hver sin sovepose. Der lå de trygt og godt. Litt trangt ble det, men hva gjør man ikke for disse dyrene.. hehe... :-p

I dag tidlig våknet vi til blå himmel igjen, mens tåka lå i bygda. Her satt vi og kjente sola varmet mer og mer i ryggen mens vi spiste lapskaus til frokost :)


Bildene forteller alt!















Vinterhilsner fra Birgit

2 kommentarer:

Marianne sa...

SÅ fine bilder! :D Og jeg ser noe du mangler som du skal få i bursdagsgave :D

Birgit sa...

aiai... spennende :p hehe... må nok gå til innkjøp av en tykkere sovepose når pengene er til stede også.. mye jeg vil ha fremover. Både av turutstyr og kamera greier :p hehe...