søndag 20. mars 2011

Valg av truger...

Jeg har lenge hatt lyst på truger og syns det er en fantastisk oppfinnelse som gjør det mulig å komme frem i dyp snø overalt uten å labbe med snø til lårene. I fjor tittet jeg mye rundt på alle mulige sportsbutikker, nettbutikker, finn.no, osv. for å undersøke priser, anbefalninger og lignende. Men som student synes jeg 2000-4000kr er veldig mye og det er ikke penger jeg bare har uten videre. Jeg skjønte fort at dette kom ikke til å bli med det første.

Men så snakket jeg litt med folk rundt omkring. Noen hadde  hvite store militærtruger som syntes de var helt greie. Jeg tenkte.. "ja, hvorfor ikke gi de en sjanse. 250kr er litt mindre å bruke på truger enn rundt 3000kr." Jeg kom meg på utsalget, plukket ut truger og bindinger som så ut til å være hele, kom meg hjem og trasket straks rundt om i hagen. Lekre og se på? Nei, det ville være feil ord å bruke. Liten vekt?, nei, du får nok truger som veier betraktelig mye mindre. Men jeg er optimist og tenker "jaja... litt ekstra trening!". Så til slutt... Er jeg fornøyd? Ja, det er jeg.



De bærer utrolig godt i snøen både med og uten tung sekk. De bærer faktisk bedre enn mange av de nye fancy, flotte trugene så jeg vil si den ekstra vekten er verdt det.

Tidligere i uka spente jeg atter en gang på meg trugene og tok fatt på varden her i bygda sammen med ei venninne. Noe jeg har tenkt, jeg skulle ha prøvd i hele vinter, men ikke fått somlet meg til. Sola begynte og titte frem fra skyene og vi endte opp med strålende sol. Litt flaks hadde vi også da det viste seg at andre også har hatt dette i tankene, Det var tråkket opp vei med truger ca halvveis og vi skulle nå begynne på det bratteste partiet. Men vi kom oss på toppen hvor vi koste oss med niste og drikke. Nydelig tur som absolutt skal gjentas.... kanskje allerede i morgen ;)

Ha fortsatt en fin søndagskveld!

Hilsen Birgit

Kakuskive mæ rauost!


Kamera er alltid med ;)






Nydelige bygda!

2 kommentarer:

Ida sa...

Supert tips! Har selv lenge tenkt på truger, men har ikke prioritert dette pga økonomi, men med slike priser kan man jo faktisk kjøpe truger uten å måtte kutte ned på annet! =) Syntes dessuten at de var veldig nøytrale, og liker det! =)

Birgit sa...

jada.. veldig nøytrale i grunn. Bindingene fungerer så lenge man har litt store vintersko, eller finner en måte å få de minst mulig på. Jeg er i hvertfall fornøyd ;) Den ekstra vekta er som sagt bare ekstra trening :p