mandag 28. november 2011

Nøye pakking


Ferdig oppmålte frokostposjoner

Når man skal gå en litt mer avansert fjelltur enn våre vanlige Jotunheimturer, og Kilimanjaro, kreves det litt mere planlegging. Her i heimen står siste innspurt til Aconcaguaturen for døren, og det er ganske morro å følge med på oppmåling av måltider og kaloerier, det er sannelig ikke barebare å få i seg nok næring og energi, på minst mulig vekt!




Alt må veiers grundig, både mtp. hvor mye man skal bære med seg på turen, men også mtp. bagasjevekt under flyreisen. Så her føres det detaljerte lister!


Jeg er utrolig spent og glad på turdeltagerenes vegne! Selv om jeg forhåpentligvis kommer til å få en (svært) kort oppdatering eller to underveis, blir det en liten pine å sitte hjemme mens min bedre halvdel er på tur, og ikke helt vite hvordan det går dag for dag, hva som skjer, hvordan de trives, om alle er friske og tåler høyden godt. Jeg kommer sannsynligvis heller ikke til å vite nøyaktig hvilken dag de prøver seg på toppstøtet, eller om de klarte det, før de er nede igjen.

Jeg får vel tiden til å gå med pakking, maling og flytting, men tankene mine kommer nok til å være rimelig mye nede i Sør-Amerika! :)

Ingen kommentarer: