onsdag 7. september 2011

Forebygg gnagsår!

Er du en av dem som er plaget med stadig tilbakvendende gnagsår? Skal du ut på langtur, og er redd for at turen skal bli ødelagt av vonde blemmer? Har du nye sko og er redd for at de skal gnage?
- Da bør du lese denne bloggen! :D

Jeg har ikke vært borti noen andre enn medlemmer av min familie som bruker dette plasteret, så da er det vel en mulighet for at de fleste leserne her inne aldri har brukt det heller. Det er jo ikke egentlig et gnagsårplaster, men faktisk en grov, selvklebende bandasje. Plasteret er velprøvd av min familie og meg. Jeg har brukt det siden jeg fikk mitt første gnagsår som lita jente. :)



Navnet er Norbind, produsert av Norgesplaster, og til salgs på de fleste Vitusapotek. Det varer ca. evig og blir derfor svært billig i bruk. Det koster ca 70 kr for en pakke, tror jeg. Plasteret fungerer best FØR du får gnagsår, eventuelt ha det på deg med en gang du kjenner gnag. IKKE klistre det på blemmer, da river du med deg huden når plasteret skal av igjen. Har du allerede fått blemmer bør du heller bruke Compeed eller lignende. Plasteret sitter godt, og kan brukes flere dager på rad.

Instruksjon: Klipp av en passe stor bit som dekker hele hælen (ca 5-6 cm) eller andre steder under foten hvor du er redd for å få gnagsår. Strekk plasterbiten godt ut mens du sakte limer den på hudområdet. Dra sokken forsiktig over foten, og - vips! Du er klar for tur uten gnag! :D