tirsdag 20. september 2011

Forberedelsene til Kilimanjaro straks i boks!

Vi nærmer oss med stormskritt nå, og klær og utstyr har dekket stuegulvet de siste dagene, men nå begynner pakkingen å nærme seg slutten!
Jeg er kommet til å bli veldig spent på temperaturen de siste dagene på turen, spes toppnatta, mtp at jeg har kjempegode, men ikke veldig varme fjellsko! Så da må det litt sånn i-tillfelle-rottefelle greier til. Krysser fingre og håper det går bra.

De siste vaksinene er tatt, og malariatablettene innkjøpt. Vi kjøpte den dyreste sorten, for den skulle ha minst bivirkninger, men når lista over bivirkninger, som oppstår hos 1 av 10, allikevel er lang som et vondt år og utrolig skremmende, da blir jeg litt engstelig. Vi trodde nesten ikke våre egne øynde da vi leste pakningsvedlegget. Hvor ille er malaria egentlig?  Heeeeeh, nei man har vel ikke noe valg. Men det ser ikke akkurat ut til å øke sjansene våre til å komme opp på toppen!

Men det er ikke bare malaria man skal ha tabletter mot, det er Diamox (høydemedisin som vi satser på å ikke måtte bruke), paracet, søvndyssende, Imodium, klor- og nøytraliseringstabletter til vannet. Det er gnagsårplastre og sportstape og annet førstehjelpsutstyr. Noe mot sår hals og tørre lepper. Det er noe energigivende og noe mot myggen, vaskeservietter, toalettpapir og batterier. Dette er bare 1/3 av alt apotekmateriell o.l som skal med oppover fjellet, og vi har ikke en gang med riktig alt som er foreslått fra guideselskapet.

Nå er jeg altså så spent, og i full gang med dårlig søvn og reisenerver :) Og så prøver jeg å innbille meg at dette er en kjempeekspedisjon, som jeg må spise meg opp til, mest i tilfelle jeg ikke liker maten vi får eller blir sjuk av høyden eller vannet eller noe, så jeg kan spise daimiskake og boller med god samvittighet! :D

Hiiiih!!
Sender mms hvis jeg får til! Sooon adios amigos :D

1 kommentar:

Ida sa...

Speeendende!!! =) Ta alt av medisina sier æg bare, har hatt malaria flere ganga som barn (sia æg bodde i Tanzania) og d e ikkje bra! Hadde den snilleste av parasittfamilien", men den skummleste som heite plasmodium falciparium e dødelig!! Ønske dokker en fantastisk tur og at glede mæg t å lese om den!!!