torsdag 8. september 2011

Singeltreff i Skarvheimen! Del 2.

Det er ikke dumt å bli sykemeldt for sviktende stemme som lærer, for da har man plutselig tid til å skrive litt i bloggen!

Vel, her kommer andre og siste del av sommerens vakreste eventyr :)

Geitrygghytta
Jeg var som kjent overlykkelig for at jeg slapp å bære sekken min de tre lange kilometerene til hytta i øs pøs. Inne i hver vår hette gjorde vi et tappert, og påtatt muntert forsøk på å bli kjent med noen av de andre deltakerne på tur opp til hytta. Det er veldig lite sosialt med hette, så det var godt å komme frem på hytta, få lagt all bagasjen i et avlukke på sovesalen, og kommet seg inn i hovedhytta til den første trerettersen. Maten smakte fantastisk, og humøret begynte å stige blant deltakerne. Det var 3 turledere og ca 38 deltakere, halvparten av hvert kjønn, så vi var en bra gjeng ;)

Nydelig i Aurlandsdalen
Etter middagen hadde vi en runde der alle skulle fortelle litt om seg selv, og så hadde vi en quiz, og nå begynte vi å bli litt bedre kjent. Spill og vin ble funnet frem, og det gikk i scrabble, TP og fantasi, mens noen bare satt og snakket. Slik ble det de neste kveldene også, med unntak av da vi hadde besøk av et par som spilte trekkspill; - da ble det dansing! Reihnlender, polka, jenka, swing og andre mer ubestemmelige vrikk ut i de sene nattetimer. Det var jo egentlig fest hver kveld, mer eller mindre. Noen la seg tidlig, mens de fleste var oppe og spilte og skravlet. Atmosfæren var veldig avslappet, ingen catfights, ingen rå sjekking, bare kos :) I hvertfall det jeg fikk med meg ;) Vi jentene hadde ofte girltalks, og det synes jeg var kjempekoselig. Det var som om vi var tilbake på leirskole, og jeg ble godt kjent med flere artige jenter :)


Aurlandsdalen


Vi gikk relativt lange turer hver dag, med Aurlandsdalen som høydepunkt, og kanotur ned "ville stryk" i vannene ved Geitrygghytta som morsomste tur. Vi var også noen stykker som bada i det kalde vannet utenfor hytta, noe som ikke var spesielt behagelig.. Men man er jo så stolt etterpå ;)
ActionKanotur i sprutregn


Konklusjon: Jeg storkoste meg på tur med mange flotte turglade mennesker som jeg har hatt en del kontakt med i etterkant. Og, - Hildegunn fant seg turvenner! En liten gjeng dro nemlig til Sjoa og rafta, kjørte elvebrett, og de modigste brupendla, noen uker etter singeltreffet, og nå er det snart reunionsfest i Oslo! Det hadde vært enda bedre hvis noen fra singeltreffet hadde bodd i nærheten så jeg hadde hatt fast hverdagsturvenn, men uansett har jeg fått mange venner jeg kan invitere med på sprell på ski i vinter, og på fjellet til sommeren, og det var hovedmålet! :)


Rafting er barnemat...

3 kommentarer:

Marianne sa...

Hurra! Du avslørte jo ikke om det ble noen date!? :D Ser ut som fine turer!

Kristine sa...

Ser ut som en super opplevelse! Ble det date???

Hildegunn sa...

Jeg har ikke kjæreste i skrivende stund, nei.. ;)