torsdag 7. juni 2012

Rappellering.... med hund...

Jada... du leste riktig..

Jeg har testet ut rappelering med hund... Min stakkars lille Sheltie på 11mnd måtte være med å teste ut dette. Vi festet expresser i selen hennes og inn i min. I tillegg til en slynge som ble festet som dobbel sikkerhet rundt magen hennes. Her skulle det ikke taes noen ekstra sjanser. I tillegg puttet jeg henne så godt jeg kunne inn i genseren min. Her har hun fra hun var liten ligget ganske rolig, enten det har vært på gåturer eller sparkturer. Fin måte og spare en liten valp på hvis du ønsker å ha en litt lenger tur.

Men over til klatring igjen... Dette er jo helt genialt og øve litt på. For er man ute på tur så vet man aldri hva man kan komme utfor. Og med to hunder som stadig er med på tur er det lurt å øve litt. Og dette gikk over all forventning. Snille, søte, lille Ronja satt helt rolig hele veien ned. Ikke det at det var så lang vegg, men en veldig god start. Neste gang er det nok min litt eldre og litt større hund Kito som må være med å prøve. ;)





Og når vi først var igang med såkalt kameratredning måtte det nesten øves litt med mennesker også...


Vi endte opp med å være på klatring i fire timer uten å røre veggen med skikkelig klatring :p



Må jo leve seg litt inn i rollen som bevisstløs :P 


Vi testet også ut en måte til hvor jeg hang under Marianne... Her skulle jeg egentlig ligge i fanget hennes, men det var litt vanskelig syns vi. Men jeg ble hengene enda næremere og det var egentlig litt lurt... Bedre kontroll ;)

Har du noen gode tips til kameratredning? Hvordan man skal få til dette på mest mulig behagelig måte for begge parter?

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hahaha, muligens ikke den perfekte kameratredningsmetode, men improvisert, og det funka! =D Må repetere fra bokji =D

Birgit sa...

Øvelse gjør mester ;) hehe...