fredag 3. august 2012

Topptrimmen 2012 Gausdal

 Topptrimmen i Gausdal er full i gang. Og fem av ti topper er gått.
noen korte, andre litt lenger. Er så utrolig glad for at noe sånt blir satt i gang. gir litt ekstra motivasjon når man har et kort som man skal fylle opp  ;)

Litt info om turene jeg har gått:



Prestkampen og Avlundskampen ligger ved Skeikampen. Veldig grei tur å gå, litt bratt strekning opp til Prestkampen, men denne delen er ikke så lang. Nydelig utsikt utover gammeldalen og torsdalen! Vi kjørte inn til Gammelsetra og startet turen her siden vi skulle ta begge toppene samme dag. På hele turen, men pausen brukte vi vel mellom 1 1/2 og 2 timer. Fin søndagstur :D

Snæreskampen var en mye kortere tur enn vi først trodde. Brukte vel 16min på toppen. :p Veeeeldig bløtt og myrete i starten, så gjennomvåte var skoene før vi hadde gått 100m. Men det hele endte opp til å bli en tur jeg alltid vil huske. Min bedre halvdel gikk nemlig ned på kne her. Så da ble det ring på fingeren i knall sol, med en fantastisk utsikt en fin julikveld!

Trona i Svastom er også med på topptrimmen. Bratt tur på Svastoms fineste topp, men kort og fin tur. Brukte ca 40 min opp. Litt pjusk og regnvær, men da vi kom på toppen, ble det også oppholdvær og til og med sol på vei hjem igjen. Utsikt over hele svastom. Nydelig!

Også har vi gått på Kyrakampen med Knutsholoa. Regn, regn og atter regn på denne turen. (ikke noe sjeldent det denne sommeren). Men med godt humør kom vi oss opp. Utrolig enkel tur å gå i så og si flatt terreng. Litt stigning fra starten av når vi gikk fra Svartkjønnlia. Vi hadde også med oss lommelykter slik at vi fikk gått inn i knutsholoa. Litt skummelt å gå der og hundene likte seg ikke :p hehe..
Oppholdsværet kom også til oss når vi var kommet et lite stykke på veien tilbake igjen :p

Da mangler jeg bare Spåtind, Slagfjella/Kristianvarden, Djuptjernkampen, Stuksrud og Nonstjønnkampen.


Prestkampen




På stien mellom Avlundskampen og Prestkamepen

utsikt til skeikampen

Prestkampen sett fra Avlundskampen

På vei opp til Snæreskampen i Gausdal Vestfjell

Nyyydelig utsikt. Og tenk at jeg var så heldig å bli fridd til denne dagen på denne toppen!

Snæreskampen

Ingen kommentarer: