onsdag 1. juni 2011

Liggeunderlag?

Jeg klarte å punktere liggeunderlaget mitt i påska, og uansett hvor mye lim og tape jeg har bøtta på med, så siver lufta bare ut igjen. SÅ derfor må der investeres i nytt, og jeg tenkte at jeg kanskje da faktisk skulle satse på et litt skikkelig et, istedenfor enda et til 2-300 kr som ryker om et par år. Men mulig et som ligger mellom 500-1000 ikke er stort bedre kvalitet og dermed bare er mange hundre kroner ekstra ut av vinduet? Noen som vet? Må man mere opp? Det frister ikke :)
Jeg så på et Exped AirMat Basic Plus 7,5. Dette var jo relativt rimelig syntes jeg (og tykt OG lett!), til å være
et mer "skikkelig" liggeunderlag. Men så isolerer det visst ikke så himla mye, veier ca 600 gram. Et dyrere alternativ er Exped SynMat 7 UL M. Det veier litt mindre, isolerer mye bedre men har senket punkteringsmotstanden ørlite for å oppnå den lette vekta..... I'm confused.... det var jo nettopp punktering jeg greide å gjøre :D
Vekt, pakket størrelse og pris er egentlig hovedkriteriene mine, tips mottas med takk om noen har? :O)

1 kommentar:

Marianne sa...

Jeg satsa litt og gikk for Exped SynMat 7 UL. En erfaren ansatt på sportsbutikken, som fant meg på hodet inni et oppsatt telt, bakstende med flere oppblåste liggeunderlag, kunne både bekrefte at det var et bra liggeunderlag for prisen, og anbefale det, fordi han hadde det selv :D Og han hadde hund! Så litt må det jo tåle? Spent på å få testa det, det ligner jo litt på en flytemadrass, så spent på om det faktisk er godt å ligge på :D 7 cm er jo godt over dobbelt så mye som jeg er vant til, så jeg har store forventninger! :D